vrijdag 16 september 2016

Koh-I-Noor Progresso potloden

De Progresso potloden van Koh-I-Noor.
Regelmatig zie ik ze voorbij komen en steeds vind ik ze reuze interessant, maar er kwam nooit wat van aanschaffen. Vorige week zag ik opeen een leuke aanbieding en toen heb ik de knoop door gehakt en een doosje van 24 potloden besteld.
Het bijzondere aan deze potloden is dat ze geen houten omhulsel hebben, het is puur pigment stift met er omheen een dun kunststof laag je. Ze kunnen met een gewone puntenslijper geslepen worden.
Na ontvangst ben ik er gelijk mee gaan kleuren en ik was echt verbaasd. Ze kleuren heel fijn, boven verwachting eigenlijk, redelijk zacht met een goede kleurafgifte, wat jammer dat er maar 24 kleuren zijn. De potloden zitten in 2 plastic trays die dan weer samen in een kartonnen doosje passen en je schuift ze er makkelijk in en uit. Er is ook een houten kistje met 24 potloden te koop.
Ik ben echt aangenaam verrast door deze potloden en zal ze zeker blijven gebruiken. Of ze nu op wax of olie basis zijn, dat kon ik eigenlijk nergens vinden.
Van hetzelfde principe potlood bestaat ook een aquarel versie met 48 kleuren, die wil ik later toch ook nog eens aanschaffen.


Voor de kleurplaat heb ik gekozen voor de zonnebloemen uit Dagdrömmar, de achtergrond heb ik gedaan met een sjabloon en pastelkrijt en het zwart van de vlinder met een pitt brusch pen van Faber Castell.




Deze post bevat producten die door mij zelf zijn aangeschaft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten