woensdag 12 oktober 2016

Tropisch Koraalrif van Julia Woning

Tropisch Koraalrif - Julia Woning


Mijn eerste reactie toen ik dit boek zag was: Jeetje wat is het groot.
Het boek is 30 x 30 cm dus best flink aan de maat. Nu zijn het dierenboek en de dikke dames XXL dat ook, maar die heb ik niet.
De voorkant ziet er lekker fleurig uit en maakt je nieuwsgierig naar de binnenkant.
Het papier is wit en en voelt stevig en dik aan. De platen zijn heel verschillend, van een enkele grote voorstelling tot echte koraal taferelen met vissen en duikers.

Hier wat voor beelden van platen uit het boek.


Als eerste heb ik de duiker gekleurd met veel verschillende materialen. Kleurpotloden van Faber Castell en Prismacolor, stiften, Posca pennen en pastelkrijt. Het was best een uitdaging maar ik vind het resultaat erg leuk geworden.



Voor mijn tweede plaat heb ik de octopus gekozen, ook hier weer potloden, stiften en Posca.



De derde plaat ben ik gestart met PanPastel en een potlood voor de ogen en de lippen. Deze moet ik nog verder afmaken maar het geeft vast een idee. De pastel pakt goed op het papier.



Eigenlijk doen alle materialen het goed op het papier, de platen zijn enkelzijdig dus een beetje doordrukken is niet erg. Wel extra papier er tussen leggen om je volgende plaat te beschermen.
Gebruik je aquarel, wees dan wel zuinig met je water.

Dit is een leuk boek waar je met veel materialen in kan werken en lekker ook nog je fantasie kan gebruiken (het hoeft niet altijd natuurgetrouw te zijn).
Laat je niet afschrikken door het formaat, als je er in bezig bent valt het allemaal heel erg mee.
Het is enkelzijdig bedrukt en bevat 35 kleurplaten. Mooi dik papier voor veel materialen geschikt en een leuke uitdaging.
Dit boek heb ik ontvangen van BBNC uitgevers, hartelijk dank daar voor.

Het boek is te koop bij BBNC, Bol ,de betere boekhandel en bij Julia Woning.
ISBN: 978 90 453 2051 9

Mijn kleur pagina op facebook: CeeBee'skleurenenzo
Julia Woning
BBNC


*Deze review gaat over een gekregen boek maar ik geef hierover mijn eigen mening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten