maandag 24 oktober 2016

Dagdromen

Dagdromen van Hanna Karlzon. 



Heel kleurend Nederland keek er ongeduldig naar uit, Dagdromen van Hanna Karlzon.
De Zweeds versie van het boek heb ik al bijna een jaar en nu heb ik de Nederlandse versie van het boek mogen ontvangen van BBNC uitgevers, hartelijk dank daar voor.
Met een harde kaft met goudkleurige details, een zwarte rug met gouden letters, dat ziet er echt heel mooi uit. Dan het papier, dat is voor ons kleurders toch wel heel erg belangrijk. Gelukkig is dit van dezelfde prima kwaliteit als het Zweedse boek. Echt heel fijn papier om te kleuren en het kan zelfs een beetje water aan. De platen in het boek zijn dubbelzijdig maar door het goede papier is dit geen enkel probleem. (Alleen alcohol markers drukken door)
Hier wat voorbeelden van platen uit het boek:

















Ondanks dat ik al heel wat gekleurd heb in het Zweedse boek, was het toch weer heel erg leuk om in dit boek te kleuren. ik heb dat dan ook met heel veel plezier gedaan.

Omdat dit de Nederlandse uitgave van het boek is heb ik er voor gekozen om de eerste plaat te kleuren als een soort delfts-blauw. Ik heb verschillende blauwtinten gebruikt van diverse merken   (FC Polychromos, Caran d'Ache Pablo en Prismacolors). De achtergrond het ik met pastelkrijt gedaan.



Een beetje buiten mijn comfortzone heb ik er voor gekozen om de kwallen met allerlei neon potloden te kleuren. Echt allerlei merken zoals Faber Castell polychromos, Prismacolors. Irojiten, Holbein en Colleen. Ze kleuren allemaal prima op het papier.de achtergrond heb ik gedaan met een Posca pen en ook dat ging prima, geen doordrukken naar de andere kant en niet hobbelen, het papier voelt alleen wat steviger daar na.


Als laatste de spreeuw.
Deze heb ik gekleurd met de FC polychromos, accenten met Posca pen, gouden gel pen en de achtergrond met Derwent pastelpotloden. 


Dit is echt zo'n heerlijk kleurboek, echt een aanrader en eigenlijk een musthave voor iedere kleurder. Veel verschillende soorten platen op fijn papier wat wil je nog meer.

Het boek is te koop bij BBNC, Bol, Bruna en de boekhandel.
ISBN 978 90 453 2040 3

Mijn pagina op facebook:ceebee'skleurenenzo

*Deze review gaat over een gekregen boek maar ik geef hierover mijn eigen mening.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten