zondag 12 februari 2017

Botanische Tuin- Maria Trolle - BBNC uitgvers

Botanische Tuin van Maria Trolle.

Op dit boek heb ik heel ongeduldig zitten wachten en daar wast het dan, Hoera!
Het eerste wat ik dacht, toen ik het boek uit de verpakking van BBNC haalde was, oh, wat een heerlijk prachtig boek! Mooie harde kaft met gouden letters, een linnen rug, mooi gebonden, donkere schutbladen en heerlijk dik, niet spierwit papier. Allemaal dingen die ik fijn vind bij een kleurboek.
Zoals de titel al zegt zijn het veelal tekeningen geïnspireerd op de tuin en de natuur. Bloemen, vogeltjes en wat andere dieren.
Het is ook leuk dat sommige bladzijden al een zwarte achtergrond hebben. Daar komen je kleuren echt prachtig op uit. Zo mooi egaal krijg je het zelf bijna niet.
Ik popelde echt om met kleuren te beginnen.

Even wat voorbeelden voor degene die dit boek nog niet kennen.





Als eerste gestart met een plaat om verschillende potloden te proberen, Eigenlijk deden ze het allemaal wel goed maar soms heb je toch gewoon voorkeur voor een potlood waar je graag mee werkt. Ik heb Pabo's, Prismacolor's, Coloursoft en FC Polyvhromos geprobeerd. Dit blijft voorlopig mijn testplaat.


Aangezien ik een echte Prismacolor fan ben heb ik die dus als eerste uitgekozen voor deze plaat met een vrolijk bloemen mandje.


Ze kleuren geweldig op dit dikke papier. Dunne laagjes, dan heb je geen last van een waxbloom.
De achtergrond is met FC pastelpotlood gedaan.

Als volgende plaat heb ik een mooi boeket uitgezocht, Ik heb even getwijfeld wat te doen en ervoor gekozen om de Derwent watercolour potloden te proberen. Dit ging heel goed, maar niet te nat werken. Het papier gaat even een tikkeltje bol staan (echt heel weinig) en trekt daarna weer mooi strak. De achtergrond is met een sjabloon en Panpastel gedaan, aangebracht met een sponsje en dat werkte prima.



Als  laatste een plaat met vrolijke voorjaarsbloeiers. Lekker fleurig!
Gekleurd met de Coloursoft van Derwent en de achtergrond met een licht groen Carbothello pastelpotlood van Stabilo.


Wat een heerlijk boek om in te kleuren. Er zullen vast nog vele gekleurde platen volgen. Ik ben er super blij mee en wil BBNC uitgevers dan ook hartelijk bedanken dat ik dit mooie boek voor een review heb mogen ontvangen.
Het is echt een aanrader voor uren lang kleurplezier.

Het kleurboek  Botanische tuin kost €14,99
en is verkrijgbaar bij de BBNC shop en  bij de betere boekhandel.

Botanische Tuin (oorspronkelijke titel: Blomstermandala)
Copyright 2016 Maria Trolle
ISBN 978 90 453 2102 8
96 pagina's

*Deze review gaat over een gekregen boek maar ik geef hierover mijn eigen onafhankelijke mening.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten