zondag 29 april 2018

Mix Media

Mix media

Ik kijk er steeds naar. Op iedere beurs, op het internet, het ziet er zo leuk uit.
Eindelijk de knoop doorgehakt en vorige week een leuke workshop gevolgd onder leiding van Carla bij de Hobbystunter in Ridderkerk.
En net wat ik al dacht, het is super leuk om te doen.
Lekker plakken en kliederen, heerlijk.
Wat ik die middag gemaakt heb vind ik niet zo bijzonder maar daar ging het ook niet om.
Gewoon even proeven hoe en wat en wat tips en tricks op pikken, dat was het idee en dat is zeker gelukt.

Dit heb ik tijdens de workshop gemaakt.
Eerst met relief pasta en een sjabloon een ondergrond aangebracht.
Daarna van alles geplakt met een lijmpistool. Alles in de witte gesso gezet, drogen.
Sprayen met verdunde Americana bruin metallic en met dezelfde kleur sommige dingen donkerder gemaakt. Als laatste hier en daar een accent met platina wax.


Tsja en toen was ik om. Nu wil ik zelf aan de slag natuurlijk. Ik heb al wel wat verfjes en zwarte gesso was zo gekocht. Ik was niet zo blij met dat lijmen met het lijmpistool dus wat filmpjes gekeken en rond gevraagd (o.a. aan Daisy van Coloring &Crafts by Daisy) en besloten om wat andere spullen te bestellen.
Ik heb nog niet zo heel veel spulletjes en friemeltjes om op te plakken maar ging toch aan de slag.
Ik heb een goedkoop notebook gekocht en hoppa, gaan met die banaan.

Eerst een laag zwarte gesso, daar weer paars over met een spray. Toen van alles geplakt uit mijn beperkte voorraad. Daar over ook weer zwarte gesso. Goed drogen en even controleren of alles netjes zwart is. Weer met de spray bewerkt. drogen.


De vlinders gedaan met embossing poeder. Mijn alchemy verven opgezocht in verschillende kleurtjes. Na drogen hier en daar wat gouden wax en klaar is mijn werkstuk.
Ik vind het super leuk geworden en heb er weer een nieuwe hobby bij (zucht)


Met wat van de materialen die ik gebruikt heb.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten