dinsdag 28 augustus 2018

Botanicum - Maria Trolle

Botanicum van Maria Trolle.
Wat een mooi boek is het weer. De bekende harde kaft, linnen rug en folie opdruk. Vanbinnen de chique zwarte schutbladen en het lekkere dikke, niet witte, gladde papier waar zo veel kleurders zo blij mee zijn. BBNC heeft weer aan ons kleurders gedacht. Het is toch fijn dat ze deze boeken voor veel mensen makkelijker bereikbaar maken.


Als ik een nieuw boek binnenkrijg ga ik het altijd eerst even een paar keer lekker op mijn gemak doorbladeren. Zo krijg ik meer idee van het boek. Soms zie ik de derde keer opeens een plaat die me daarvoor eigenlijk niet was opgevallen. Gelijk al bij mijn eerste doorbladeren vond ik dit al een heel mooi boek. Ik denk wel Maria's mooiste tot nu toe. Natuurlijk zitten er ook in dit boek Botanicum weer de karakteristieke platen met een zwart gedrukte achtergrond, dat geeft toch een speciale uitstraling.
Als eerste heb ik gekozen voor een schattige plaat met een elfje.
Ik heb deze gekleurd met de Polychromos en de Holbein potloden (ook de achtergrond) verder heb ik nog een roze en blauwe glitter Posca en een witte Signo gelpen gebruikt.
Beide soorten potloden deden het goed op het papier maar ik moest wel opletten heel dunne laagjes te gebruiken en zo de kleur op te bouwen.









Voor mijn tweede plaat koos ik het elfje zwemmend in een vijver met waterlelies.
Deze heb ik gekleurd met de Prismacolors, ook weer opgebouwd met dunne laagjes. Verder heb ik voor het water witte acrylverf en blauwe glitter (Stickles) gebruikt.
Het ging allemaal goed op dit papier.
















Deze leuke kikkerkoning werd plaat nummer drie.
Voor deze plaat heb de Luminance samen met de Prismacolors gebruikt, die werken goed samen.
Voor accenten glitterpen en Wink of Stella over de vleugels van de libelle. 
De achtergrond heb ik gedaan met Pan pastel en een stencil.
Het was met alle materialen een feestje om deze plaat te kleuren.

Om de glitter wat beter te laten zien.





















Voor een Christmas in July van een kleurgroep heb ik deze leuke kerstkrans nog gekleurd.
Met Polychromos, gel en glitterpen en Pan pastel voor wat achtergrond.




Ik heb ook nog een filmpje gemaakt.
Een nieuwe camera dus het is nog even wennen en nog niet helemaal geweldig, maar het geeft een leuk idee van het boek.



Botanicum is uitgegeven door BBNC/Mus creatief en te koop voor €  bij verschillende webshops en in de boekwinkel
Wat mij betreft een echte aanrader.
ISBN 978 90 453 2323 7

Mijn facebook
instagram:ceebeeskleurenenzo

*Deze review gaat over een gekregen boek, maar ik geef hierover mijn eigen onafhankelijke  mening. De  gebruikte materialen zijn door mij  zelf aangeschaft.*



Geen opmerkingen:

Een reactie posten