donderdag 21 juni 2018

Juwelenkistje

Juwelenkistje.

Het Laatste nieuwe boek van Hanna Karlzon.
In Nederland wederom uitgegeven door BBNC/Mus creatief. Het is weer een echt "Hanna" boek, zowel van binnen als van buiten. Natuurlijk weer met een mooie harde omslag en een linnenband, mooie gouden opdruk en chique zwarte schutbladen. Het bekende stevige off-white papier en de redelijke dikke zwarte lijnen. Platen met huizen, vogels, gezichten en flesjes maar deze keer ook veel edelstenen en sieraden oftewel... juwelen dus.



Als eerste heb ik gekozen voor een vaas met bloemen en die deed me denken aan Delftsblauwe voorstellingen, dus ik heb blauw gekleurd.
Een tijdje geleden heb ik de Guan Hui potloden gekocht en er eigenlijk nog niet mee gekleurd. Een mooie gelegenheid om ze eens te testen dus.
Ze deden het echt goed op dit papier, dat viel niet tegen. En omdat het nu eenmaal een plaat uit een juwelenkistje is moest er natuurlijk wel glitter bij. Dus heb ik nog glitter gelpennen gebruikt van Signo, Gelly roll en Atyou Spica. Verder nog Stickles en pearl Panpastel over de vaas.
Het is wel een leuke sprankelende plaat geworden.




foto van CeeBee's kleurenenzo.




Plaat nummer twee is de vogelkooi geworden.
Hier heb ik lekker in de tuin aan gewerkt,
onder de parasol.


















En zo is hij geworden. Gekleurd met de Luminance, gingen heerlijk. Wat verre vogelkooien gedaan op de achtergrond met een stencil en Panpastel. En natuurlijk veel glitter zoals Stickles en glitter pennen.



Als derde plaat koos ik voor de hortensia's, gewoon omdat ik dol ben op die plant. We hebben er heel veel in de tuin staan. Blauw is wel een dingetje, daar moet ik veel moeite voor doen. Onze grond maakt ze roze. Maar met deze in het boek was het geen probleem.
Ik heb voor deze gewerkt met de Holbein en de Polychromos en gek genoeg deden de Holbein, wat echt mijn super potloden zijn, het niet zo fijn op dit papier. De polychromos gingen een stuk soepeler.
Op de edelstenen heb ik weer Stickles gebruikt. Het moest natuurlijk wel een beetje schitteren.
Ik heb met zacht blauw en zacht groen pastel een lichte achtergrond gemaakt.



Verder was ik nog aan een plaat begonnen met Fine tec een metallic waterverf. Her resultaat viel me eigenlijk wat tegen en ik weet niet of ik er mee verder ga. Ik wil hem jullie echter wel laten zien. Het papier kon het water (niet te veel) wel goed aan.


Filmpje van het boek

Dus het is gewoon weer een geweldig mooi boek met goed papier waar je veel kanten mee op kan.
Harde mooie kaft met gouden opdruk.
Aan twee zijden bedrukt, off white papier met zwarte lijnen.
Dit soort boeken wil je gewoon in je kleurboekenkast.

Het boek kost: € 14,99 en  is o.a. te koop bij BBNCBol en diverse boekhandels en webshops

ISBN 978 90 453 2321 3


Mijn facebook
instagram:ceebeeskleurenenzo

 *Deze review gaat over een gekregen boek, maar ik geef hierover mijn eigen onafhankelijke  mening. De  gebruikte materialen zijn door mij  zelf aangeschaft.*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten