donderdag 24 mei 2018

Faces

Faces
Ik koop graag kleurboeken met gezichten, dat vind ik gewoon leuk. Niet dat ik er zo goed in ben, (ik zie soms kunstwerken voorbijkomen), maar ik vind het gewoon leuk om te doen.
Gezichten dus.
Nu roep ik al jaren dat ik het zo jammer vind dat ik nooit heb leren tekenen, en dat is echt zo,  maar hoe ouder hoe gekker, dus... waarom niet gewoon gaan doen. Het hoeven geen kunstwerken te worden. Gewoon net als bij al mijn andere hobbies lekker bezig zijn.

Vorige zomer kocht ik het boek Drawing and Painting beautiful faces van Jane Davenport.



Ik heb het een paar keer doorgebladerd, wat stukken gelezen en dat was het dan. Een heel leuk boek, maar eigenlijk deed ik er verder niks mee tot..

Tot er een poosje geleden iemand een tekenlesje gaf over gezichten tekenen. Toen bedacht ik opeens o ja, dat wilde ik ook zo graag.
Ik ben gewoon gaan krabbelen, filmpjes gaan kijken op het internet en mijn boek op gezocht.
Nou het valt nog niet mee hoor. dat wil ik jullie wel vertellen. ik ben geen artiest maar leuk dat ik het vind.
Het geeft ook niet dat het allemaal niet perfect gaat. Ik wil ook niet echt perfecte, natuur getrouwe gezichten tekenen, meer een beetje whimsical, maar dan wel een beetje leuk  LOL.
Gelukkig lees je steeds dat je niet te snel moet opgeven maar dat je echt gewoon moet oefenen, net zo als met alles eigenlijk.
Dat doe ik dus, ik probeer regelmatig wat te tekenen en echt waar ik boek vooruitgang (vind ik zelf dan). En ik vind het zo leuk om te doen en dat is tenslotte het belangrijkste, dat je het leuk vind.
En om andere ook over de drempel te helpen zal ik jullie wat voorbeelden van mijn pogingen laten zien..



Niet geweldig he, maar wel lekker bezig geweest.

Deze laatste is al beter gelukt. de mond iets te dicht bij de neus maar dat was met opzet, een probeersel. Ik wil proberen een eigen stijl te vinden. Meer whimsical, grote ogen kleine neus en mond, iets andere verhoudingen.

En omdat ik deze wel leuk vond een beetje licht in gekleurd.


en dat heb ik gedaan met een blush setje van de Action en een penseeltje en mijn vingers. Werkt net een beetje als pan pastel.



En we oefenen nog even door, gewoon omdat het zo leuk is om te doen.








Op deze manier zit ik er niet mee dat ik die ogen niet even groot krijg :-)
















Deze is zo grappig met die grote ogen,
ik moest zo lachen toen ik er mee bezig was.













Nou geen echt groot talent dus, maar leuk dat het is om te doen.
Geweldige tekeningen zal ik niet gaan produceren maar ik ben zo lekker bezig en dat is voor mij echt het aller belangrijkste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten