woensdag 23 mei 2018

Menuet van Geluk

Menuet van Geluk



Het tweede boek van Kanoko Egusa, uitgegeven door BBNC uitgevers / Mus creatief.
Wat een geweldig mooi boek is het weer. Die tekeningen van Kanoko zijn echt super!
Zelfs al zou je er niet in kleuren, wat natuurlijk wel de bedoeling is, zou het een prachtig kijkboek zijn.
Het boek heeft volgens de Japanse stijl, weer een losse omslag (denk om de randjes) en is tweezijdig gedrukt op wit papier. Er staan enkele en dubbele platen in. De platen zijn nogal gedetailleerd dus er valt lekker veel te kleuren.

Net als in het eerste boek "Rapsodie in het bos" staan er veel bloemen en planten in, samen met allerlei leuke dieren zoals hertjes, vogels, poezen en konijntjes.

Deze tekst staat voor in het boek.



Eigenlijk zijn alle platen die erin staan leuk. Dus lastig om er een uit te kiezen.
Ik ben begonnen met een plaat met allerlei medallions met daarin dierportretjes.
Ik heb deze gekleurd met Prismacolors, Luminance, Artist en pastelpotloden. Verder heb ik goud en donkerzilver van Fine-tec gebruikt.

Ik heb van een medallion een filmpje gemaakt.


En zo is de plaat geworden.


Nog een om het goud wat beter te laten zien.



Fine-tec is een soort metallic waterverf van geweldige kwaliteit met een prachtig effect.
Je hebt niet heel veel water nodig en het ging prima op dit papier.

Voor mijn tweede plaat heb ik vogels uitgezocht, een parkiet en een valkparkiet, Gewoon omdat het zulke leuke vogels zijn en de tekening zo leuk is.
Voor deze heb ik Pismacolors, Luminance en Polychromos gebruikt en wat pastel voor de achtergrond. Verder wat accenten met een witte Posca en een zilveren glitterpen.
Het ging allemaal prima.



Om wat meer indruk te geven van het boek nog wat platen die ik al eerder gekleurd heb.

Eendjes een dubbele plaat


En poezen voorleestijd


Wat een super leuk boek is dit. Het mag eigenlijk niet in je collectie kleurboeken ontbreken en om gewoon in te bladeren is het eigenlijk ook al heel erg leuk. De tekeningen zijn echt super.
Ik blijf nog wel een poosje kleuren in dit heerlijke boek en ben al aan een volgende plaat begonnen.



Het boek is te koop bij: BBNC , Bol en diverse andere webshops en boekhandels voor € 14,99
Het is dubbelzijdig gedrukt op wit papier en bevat 64 enkele en 11 dubbele kleurplaten.
ISBN 978 90 453 2229 2


Mijn facebook
instagram:ceebeeskleurenenzo

  *Deze review gaat over een gekregen boek, maar ik geef hierover mijn eigen onafhankelijke  mening. De  gebruikte materialen zijn door mij  zelf aangeschaft.*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten