donderdag 23 juni 2016

Zentangle, Doodles enzo.

Vroeger zat ik altijd te tekenen, gewoon lekker krabbelen, het hoeft niet altijd super goed en mooi te zijn. De laatste jaren deed ik het eigenlijk nooit meer. Door het kleuren kwam ik ook in aanraking met Doodles en Zentangle en dat sprak me gelijk aan. Ik heb een een fineliner gekocht en ben gaan proberen. Eerst gewoon allemaal losse stukjes en later met templates. Zo leuk om te doen, lekker voor de TV en voor mij hoeft het niet perfect te zijn, als het maar leuk is.
Ik ben begonnen met een zwarte fineliner van de Hema en heb later een set Staedtler pennen gekocht. Toen ik zeker wist dat ik het leuk vond, heb ik een set Sakura Pigma micron fineliners aan geschaft.



Dit zijn mijn eerst pogingen met de Hema fineliner. 
Geen erkende patronen gewoon lekker krabbelen naar eigen idee.


Voor het slakkenhuis heb ik echte Zentangles gebruikt en de Staedtler pennen.


Ik kreeg de smaak nu echt te pakken, deze zijn met de Micron pennen gedaan 
en ik heb templates van Ben Kwok gebruikt.
De schaduw heb ik gedaan met een zacht grafiet potlood en een paper stump.
(ook wel doezelaar genoemd)

 





 

Deze heb ik ook nog ingekleurd


Toen ik zag dat er ook zulke kleurplaten leek het me leuk dat ook eens te proberen. Ik ben geen tekenwonder en ook geen kunstenaar maar het is voor mij wel een heel leuk extraatje van een heerlijke hobby.

Deze heb ik zelf getekend.




En een poging om er meer tekeningen van te maken.




Ik heb nu een setje Graphik line markers van Derwent gekocht in de kleur Sepia. Lijkt me ook mooi om iets mee te maken.
Over Zentangle is veel te vinden op het internet, gewoon even Googelen. 
Er zijn ook leuke boeken over te koop en er worden ook workshops en cursussen gegeven.
Voor mij hoeft het allemaal niet zo officieel, als ik er maar lol in heb.

O ja, mijn visjes heb ik ook gekleurd, was leuk om te doen. Mijn eigen kleurplaat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten