maandag 6 maart 2017

Olie verf

Zoals jullie al lang gemerkt hebben is het enzo bij mij altijd erg aanwezig.
Mijn opa schilderde in zijn vrije tijd en ik moet zeggen, hij was er best goed in. Stadsgezichten, natuur het kwam allemaal voorbij. Hij had toen ik klein was (hij was toen al lang weduwnaar) een kamer ingericht als atelier en als ik bij mijn tante logeerde die 2 huizen verder woonde, ging ik daar graag heen. Ik kreeg dan een kleine zelf getimmerde ezel met een oud plankje, een klein zelf gemaakt pallet, wat verf en penselen en mocht aan de gang.
Geweldig vond ik dat, vooral als ik dan ook nog zijn pet op mocht. Opa woonde helaas te ver weg om er vaak te komen maar ik herinner het mij nog goed.
Ergens was ik altijd van plan om nog ooit eens te gaan leren tekenen en/of te leren schilderen maar het is er nooit van gekomen.
Door het kleuren is het toch weer gaan kriebelen en toen ik een mini workshop Bob Ross schilderen tegen kwam besloot ik het toch te gaan proberen samen met kleur vriendin Karin (Karin's kleurplaten)
Nou je snapt het al, het is heel, maar dan ook heel erg leuk.
Na 2 mini workshops en een poging voor een groot landschap wilde ik meer, ook iets anders.


mijn landschappen


Na wat zoeken op Google kwam ik terecht bij een workshop bloemen schilderen (Bob Ross/ Annette Kowalski)  ook olieverf nat in nat techniek.
En jeetje wat vind ik het leuk. Ook moeilijk maar dat is niet erg. Er gaan gewoon nog meer workshops/lessen volgen.


Mijn eerste bloemen, Best een beetje trots

Geen opmerkingen:

Een reactie posten