maandag 7 augustus 2017

Tijdperk - Hanna Karlzon

Tijdperk.
Het laatste nieuwe kleurboek van Hanna Karlzon en nu al in Nederland te koop,
dankzij BBNC uitgevers van wie ik dit boek ontving. De Zweedse titel van het boek is Tidevarv.


Net als de andere "Hanna" boeken heeft ook deze weer een mooie harde kaft met een mooie opdruk en een linnenband met gouden letters. Wat wel opvalt is dat de kleur van de band deze keer anders is, geen zwart maar beige. Het boek heeft mooie zwarte schutbladen, niet dat het dan beter kleurt, maar het ziet er wel mooi en chique uit.
Tijdperk neemt je mee op een kleurreis door het jaar, van de lente via de zomer (midzomer) naar de herfst met Halloween en dan door naar de winter met het Lucia feest en de Kerst (Jul). Natuurlijk vind je in het boek weer de flesjes, paddenstoelen, kristalen, insecten en vogeltjes die zo typerend zijn voor het werk van Hanna.

Een indruk van de tekeningen:

 

Het zijn bijzonder leuke tekeningen om te zien en om te kleuren.
Ook dit boek heeft weer dat mooie dikke, iets creme papier wat zo heerlijk kleurt en zo veel materialen kan hebben.
Wat mij betreft een echte aanrader dus.

Ik heb tot nu toe uit dit boek drie platen gekleurd (er volgen er zeker meer).
Als eerste heb ik voor de tekening van een ketting gekozen. Het is een turquoise steen in een gouden zetting geworden met kralen van turquoise en lapis lazuli. Het kleuren van gems vind ik echt heel leuk om te doen van daar dat de eerste keus op deze plaat viel.
Ik heb deze gekleurd met de FC polychromos en dat ging zonder problemen. Voor de achtergrond heb ik een sjabloon gebruikt en panpastel.







































Voor de tweede plaat heb ik een IJskoningin gekleurd. Voor deze heb ik de Prismacolor potloden gebruikt, een witte en een zwarte Posca en glitter gel pen en ook deze materialen doen het prima.


Als derde en laatste een vrolijke lente plaat met twee schattige kuikens. Met de FC polychromos en de Caran d'Ache Luminance. De achtergrond met pastelkrijt en een watje. Ook dit ging probleemloos.

























Een mooi, dik en leuk kleurboek, met heerlijk papier en een luxe uitstraling.
Een echte must have en voor mij, het leukste "Hanna" boek tot nu toe.

Het boek kost 14,99 en is verkrijgbaar bij BBNCallesvoorkleuren.nl en bij de betere boekhandel.
Oorspronkelijke titel Tidevarv
ISBN 978 90 453 2188 2

*Deze review gaat over een gekregen boek, maar ik geef hierover mijn eigen onafhankelijke mening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten