zondag 20 augustus 2017

Harry Potter

Het Harry potter kleurboek voor volwassenen "De Jubileum Editie"


Het is eigenlijk niet in de haak, ik als fervente Harry Potter fan had geen Harry Potter kleurboek.
Te gek voor woorden zo iets. Ik ben dan ook reuze in mijn nopjes met de jubileum editie die ik kreeg toegestuurd van BBNC, hartelijk dank daar voor. Alle boeken heb ik, zowel in het Nederlands als in het Engels en alle DVD's. Alle films in de bioscoop gezien en ik heb zelfs een HP wand (toverstok).
Het boek heet de Harry Potter Jubileum Editie, het beste van Harry Potter, kleurboek voor volwassenen.
Het is een soort van samenvatting van de beste, leukste en mooiste platen van de Harry Potter kleurboeken (Het Harry Potter kleurboek, Wonderlijke Wezens, Magische plekken & personages)
maar bevat ook een aantal nieuwe platen. Tevens staan er een aantal gekleurde platen in het boek om je alvast wat ideeën te geven. De tekeningen zijn  goed gemaakt en er is afwisseling tussen lastige en makkelijkere platen.

              




Fawkes (Felix) heb ik als eerste gekleurd. Deze plaat heb ik gedaan met de Luminance van Caran d'Ache. Die kleuren heel goed op dit papier, ik vind de overgangen heel goed gelukt. De achtergrond heb ik gedaan met pastelkrijt (Mungyo).





Vervolgens heb ik Dobby uitgekozen, die heeft zo iets aandoenlijks, ik ben wel fan. Dobby en de goud gele krullen heb ik gekleurd met de Faber Castell Polychromos en de achtergrond later ingevuld met paars pastelkrijt ( K-I-N) en een wattenbolletje. Ook deze materialen gaven geen problemen op dit papier.

















Het boek is dubbelzijdig gedrukt en heeft enkele en een aantal dubbele platen. Het paper is stevig en wit. Er zijn tekeningen met dunne en met wat dikkere lijnen soms ook een combinatie van de twee.

Zeker, als je net als ik, nog niet in het bezit bent van een Harry Potter kleurboek is dit een echte aanrader. Ben je een echte fan, dan hoort deze er gewoon bij denk ik.

ISBN 978 90 453 2164 6
Het boek kost 14,99 en is verkrijgbaar bij alles voor kleuren , BBNC , bij Bol en de betere
boekhandel.



*Deze review gaat over een gekregen boek maar ik geef hierover mijn eigen onafhankelijke mening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten