woensdag 3 januari 2018

Alles over de Copic marker.

Alles over de Copic marker


Iedereen kent ze eigenlijk wel of heeft er over gehoord.
De Copic, een marker op alcoholbasis.

Als ik een winkel binnenkom die ze verkoopt, wordt mijn aandacht er altijd gelijk naar toe getrokken. Ze zien er zo mooi uit in zo'n standaard vol, al die mooie gekleurde kontjes. Ook een beetje intimiderend vind ik, zo veel keus in kleur en soort en al die codes erop. Het houdt mij altijd een beetje tegen, weet niet zo goed wat ik er mee aanmoet en met welke je zou moeten beginnen.  Het is toch weer heel want anders dan kleurpotloden en aquarel verf of stiften op waterbasis.
Maar....nu is er dit mooie boek. Boordevol informatie.
Duidelijke uitleg over de verschillende soorten die er zijn.
Goed uitleg over hoe die kleurcodes nu eigenlijk in elkaar zitten en hoe je de juiste combinaties vindt.


Tips over het juiste papier, uitleg hoe je ze moet gebruiken en hoe ze zijn te vullen.
Voorbeelden van allerlei technieken en toepassingen. Vlakken vullen, kleurgebruik, tekenen en bijvoorbeeld het gebruik in mix media.


 


Kortom een geweldig boek over deze markers. Voor mij gaf het heel veel duidelijkheid en het is zeker de aanschaf waard. Ik ga er nu zeker wat meer aanschaffen en er mee aan de slag.
Dit boek is een uitgave van Mus creatief en te koop voor 19,99 bij o.a. Bol , BBNC en diverse hobby en boekwinkels.

ISBN: 978 90 453 2242 1


*Deze review gaat over een gekregen boek, maar ik geef hierover mijn eigen onafhankelijke mening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten