dinsdag 2 januari 2018

Rapsodie in het bos wat een geweldig leuk boek.

Rapsodie in het bos

Rapsodie in het bos van Kanoko Egusa.
Wat een geweldig leuk en mooi kleur boek is dit en wat fijn dat BBNC/Mus het in Nederland heeft uitgegeven.
Rapsodie: Allemaal verschillende tekeningen met een terugkerend thema. 
Kanoko (een Japanse illustratrice) neemt je mee op avontuur met de dieren uit het bos door middel van mooie en schattige tekeningen. De sleutel is een terug kerend thema in het boek.
Het boek is dubbelzijdig gedrukt, dus een beetje oppassen met je kleurspullen. Kleurpotlood geeft geen problemen, maar probeer stiften even op een onopvallend stukje uit.
Dit boek heeft zoals de meeste Japanse boeken een losse kaft, dat staat mooi maar heeft als nadeel dat er van die omslagen aan zitten. Let op dat als je gaat kleuren, dit strepen op kan leveren die je bijna niet meer weg krijgt. Even openvouwen of er afhalen dus als je begint.
Het papier in dit boek is wit en wat dikker dan het papier in het originele Japanse boek en ik vind dit ook fijner kleuren.

Voor deze prachtige tekening met het vogelnestje heb ik de Pablo's van Caran d'Ache gebruikt, Een feestje om er mee te kleuren in dit boek. 



Voor de plaat met het hertje en de klaprozen heb ik mijn Prismacolor's uit de kast gehaald. Ook deze kleuren zeer goed op het papier.


Ik vind dit echt een heel mooi boek en kan het iedereen die van kleuren houdt, dan ook van harte aanraden. 
Als het volgekleurd is heb je een prachtig sprookjesboek.

Omdat ik ook de Japanese versie al had, laat ik daar ook nog wat platen uit zien.  



Een heerlijk kleurboek met mooie tekeningen, met prettiger papier dan de originele versie.
Het boek kost 14,99 en dat is het echt wel dubbel en dwars waard.
Het is te koop bij BBNC , Bol , Mus creatief , YourColourCreations en de betere boekhandel.

ISBN 978 90 453 2230 8

En goed nieuws deel 2 menuet ven geluk komt van het voorjaar ook uit in nederland


*Deze review gaat over een gekregen boek, maar ik geef hierover mijn eigen onafhankelijke mening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten