woensdag 23 maart 2016

De House Mouse serie

In de House Mouse serie zijn 3 boekjes verkrijgbaar. 
A Very Mice Coloring book, Happy Hoppers en Beary Nice Coloring book.
Over de laatste heb in een review geschreven.












Beary Nice Coloring Book.

Op de kaft staat Coloring fun for “kids “ of all ages en ik denk dat ze daar helemaal gelijk in hebben.
Dit boekje is er een uit de House Mouse serie, is iets kleiner dan A4 formaat en bevat 21 eenzijdig bedrukte pagina’s met schattige tekeningen van beren.
De tekeningen zijn vrij eenvoudig en niet erg priegelig maar wel erg leuk om te kleuren.
De lijnen zijn zwart maar dun en de schaduwen worden aangegeven met grijze stipjes. Naar mijn idee had dat bij sommige platen wat minder gemogen,
 maar het maakt het boek zeker niet minder leuk.



Het papier is aan de dunne kant maar kleurt wel erg fijn. Ik heb verschillende potloden geprobeerd zoals:
 Macro Raffine, Caren d’Ache Pablo , Koh-i-Noor en Tom Bow, ze kleurden allemaal goed. Voor stiften is dit papier echter totaal ongeschikt,
en gezien mijn ervaring met een ander kleurboek met toch dikker papier, heb ik aquarel potloden ook maar niet geprobeerd.
Wel heb ik de Derwent blender pen gebruikt en dat werkte erg  goed.
Na gebruik zag je een iets natte plek aan de achterkant van het papier maar deze trekt al snel helemaal weg en het bobbelt niet
Voor in het boek vind je informatie over de Artiest en de namen van de beren met een beschrijving van hun uiterlijk (kleur e.d.) en karakter.
Dit is een leuke leidraad bij het kleuren maar zeker geen must.
Ik vind het een geweldig leuk boek en zal er nog met veel plezier in kleuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten