zondag 27 maart 2016

Kleurboek uit Japan.

Het was wel even puzzelen maar het is me uiteindelijk gelukt om een kleurboek bij de Japanse amazon te bestellen. Ik ben dol op natuurachtige platen om te kleuren. Het hoeft niet echt natuurgetrouw te zijn maar liefst wel met beestjes en planten.Nu had ik dat Japanse boek gezien. maar kon het nergens vinden, alleen daar. Nu is Japans lezen niet echt mijn sterkste kant, dus het was wat puzzelen. Uiteindelijk vond ik de knop waar mee je alles in het Engels kon zetten en toen ging het een stuk makkelijker. De verzendkosten zijn wel aan de hoge kant, maar het boek is zo leuk. En snel dat het gaat. Zondagavond besteld, donderdag bezorgd en ook nog echt heel goed verpakt.
De platen zijn dubbelzijdig. Veel dubbele platen die helaas helemaal tot in het midden door lopen, dat vind ik altijd wel jammer en ook lastig, maar ze zijn wel erg leuk, dus dat neem ik maar op de koop toe. Het is geen klein boekje, de maat is ongeveer gelijk aan de boeken van Johanna Basford (Mijn Geheime Tuin , Het Betoverde Woud) Ik ben aan mijn eerste plaat begonnen (die met het beertje van de voorkant) met mijn Prismacolor's en kan nog niet al te veel zeggen over het papier.


Het begin.

Het beertje wordt al wat.

Ik kleur niet zo snel en heb ook niet zo heel veel tijd op het moment dus het duurt nog even voor hij af is. 
Bovendien kleur ik altijd aan meerdere platen tegelijk dus ......

De platen ik dit boek doen me qua sfeer en manier van tekenen denken aan dit boek.


Dit boek is wel een stuk kleiner.
Wat platen die ik gekleurd heb uit dit boek.



Dit boek is te koop bij Amazon.de, en ook gewoon bij Bol. Het papier is wat lastig, even zoeken naar de potloden die voor jou het fijnst werken. voor mij waren dat de Faber Castell polychromos.
De achtergronden heb ik met pastel krijt en een watje gedaan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten