donderdag 21 april 2016

Caran d'Ache

Nog meer meer potloden,als je een enthousiaste kleurster (kleurder) bent, heb je er volgens mij nooit genoeg. Het wordt een soort verslaving. je wilt steeds weten hoe ze kleuren en hoe de kleuren zijn, je wordt heel erg hebberig. Tenminste, ik wel.
Als klein meisje had ik al een mooie doos van dit merk en ook toen waren ze al duur (volgens mijn vader, waar ik ze van kreeg)

De Pablo
Ik heb van dit merk de Pablo's,  hele fijne potloden die eigenlijk fijn kleuren op elk papier. Er zijn 120 kleuren, ik heb er een stuk of 70. Gestart met een blik van 40 en steeds wat bij gekocht. Een mooie kist met alle 120 staat nog wel op de lange wensenlijst voor ooit.
De pablo's zijn 6 hoekige potloden met een dikke kern op wax basis. Ze liggen lekker in de hand en door deze vorm rollen ze ook niet van tafel.

Voorbeeld van een blik met alle 120 kleuren.


De Luminance
Verder heb ik van Caran d'Ache blik met de Luminance, het parade paardje van dit merk. Mooi dikke potloden met een dikke stift, op wax basis en super lichtvast. Ze zijn wel gevoelig voor de soort papier en ik ben nog niet echt dikke vriendjes met ze. Er zijn 76 kleuren te koop in een blik, doos of een mooie houten kist.

Mijn blik.



Ze maken ook nog diverse soorten aquarel potloden. Fancolor, Prismalo, Supracolor soft en de Museum Aquarelle. Pastel potloden , aquarelle krijt en oliepastels.

Aquarel potloden zijn erg leuk om mee te werken, maar niet op elk papier en vaak ook niet in de gangbare kleurboeken. Ik ben er nog niet erg bedreven in maar vind het wel heel erg leuk om te doen.
In mijn bezit zijn 40 kleuren van de Supracolor soft, Fijne zachte potloden met een pigment dat heel makkelijk te bewerken is met water, De set Marine  van de Museum Aquarelle (met 20 potloden) dit zijn echt geweldige potloden, boter zacht en ze lossen zo mooie en makkelijk op en een kleuren.. geweldig, de hele set staat nog hoog op de wensenlijst.

mijn blik met 40 potloden  ( ze zijn er ook in een prachtige kist)

Mijn doosje Museum Aquarelle




Als laatste dan nog de kist met 84 neoclor ll Dit is water oplosbaar krijt in prachtige kleuren (er zijn er 120) maar ik ben hier al dol blij mee.

Mijn kist met 84 krijtjes.


Deze plaat (uit het boek van Linda Ravenscroft heb ik met de neocolor ll gedaan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten