zondag 3 april 2016

Prismacolor Premier.

Zachte potloden die heel goed mengen, veel kleur afgeven en goed laagjes kleuren, de
Prismacolor Premier. Amerikaanse potloden, ze worden helaas in Europa niet verkocht. Dan maar via het buitenland bestellen, ik las er zo veel over en wilde ze heel graag hebben.
Ik heb de complete set van 150 kleuren gekocht. 150 kleuren jeetje, geweldig toch. Wat me opviel is dat er heel veel neutrale kleuren in zitten. Van die grijs beige tinten, echt heel mooi bij natuur platen.
De set zat in een kartonnen doos met dunne, wiebelige trays. ik heb de potloden er uit gekaald en in een potloden tas van Derwent gedaan (die ik ondertussen had aan geschaft).
Ik lees veel over problemen met deze potloden, veel gebroken punten met slijpen e.d. Gelukkig heb ik hier eigenlijk geen last van, met uitzondering van 1 potlood maar dat is mijn eigen schuld, die rolde van tafel. De potloden zijn rond, in de kleur van de stift. Ze zijn heel zacht en geven geweldig kleur af. het was wel even wennen om er mee te kleuren maar nu zou ik ze niet meer willen missen. net als andere merken kleuren ze niet op elk soort papier even fijn maar laagjes kleuren, blenden, bewerken met terpentine of iets dergelijks, het gaat allemaal prima.



Een van de laatste platen die ik met deze potloden gekleurd heb. (uit het boek Dagdrömmar)
Veel laagjes en de lucht heb ik tussen door bewerkt met geurloze terpentine, goed laten drogen en dan de volgen de laag er over, dit in het totaal 3x.
De witte accenten heb ik met een witte Posca pen aangebracht.


De Derwent tas, ik heb er nu 2. Handig om potloden mee te nemen.
 Er passen 120 potloden in en er zijn ook nog losse bladen bij te kopen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten