maandag 12 maart 2018

Stippen /Dotting

Nadat ik naar aanleiding van het boek en pakket Mandala stenen schilderen begonnen ben met die stenen, wilde ik wel daar wel verder mee.
Ik heb stenen besteld bij een tuincentrum, dat was nog een heel gezoek. En ben gaan zoeken op internet. Zag leuke voorbeelden van "stippen"(zoals ik het maar noem) ook op canvas en dat moest ik natuurlijk ook proberen. Eigenlijk wordt het trouwens dotting geloof ik.
Het enige probleem is, dat ik dus echt geen timmermansoog bezit en dus veel moeite heb om de afstanden een beetje gelijk te houden. Ik zet dus hulplijnen maar zelfs dan....


Maar acht zo erg vind ik het niet en het is super leuk om te doen. Als ik in een winkel loop en ik zie iets wat rond is kijk ik gelijk of ik het soms kan gebruiken om te stippen LOL.

Ik heb nu diversen soorten verf geprobeerd en gevonden wat mij het beste bevalt. Dat is de Americana van Decoart en ook de verf van Martha Stewart (maar die vind ik lastig verkrijgbaar).
Voor speciale kleuren en glans/glitter vind ik de Prima marketing Art alchemy acryl verf super leuk.
Maar ook de Americana is er in mooie metallic kleuren.
Om te stippen gebruik ik alles wat een mooi plat glad rondje aan het einde heeft.
Ik heb verschillende achtergronden geprobeerd maar het mooiste vind ik het toch op mat zwart. Ik gebruik dan zwarte acrylverf of zwarte gesso.



Ik oefen ook wel op wat dikker zwart tekenpapier,
dat werkt best goed.




Hoe meer je oefent, hoe mooier je stippen worden vind ik. Je moet gaan aanvoelen hoe dun je verf moet zijn en hoeveel er aan je tool moet zitten. Ook de druk die je geeft heeft effect op de stip.

Nog 2 die ik gedaan heb maar dan op een canvasboard die ik eerst met mat zwart heb geverfd.




En als laatste nog een gouden ei (steen). In het midden heb ik een Swarovski steentje geplakt voor een extra effect

                                  Super leuk om te doen dus er zal best nog meer volgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten